sunnuntai 9. helmikuuta 2014

Lauantai ja sunnuntai Sihanoukvillessä

8.2.2014

Hankimme perjantaina majapaikkamme kautta bussiliput Sihanoukvilleen (8 dollaria/kpl).  Heräsimme aamulla puoli seitsemän paikkeilla, sillä bussin oli tarkoitus lähteä kahdeksalta. Menimme hyvissä ajoin linja-autoasemalle, josta bussimme lähtikin siinä vähän kahdeksan jälkeen. Nukuimme ensimmäiset pari tuntia matkasta. Phnom Penhistä on Sihanoukvilleen matkaa n. 240km, ja kaiken kaikkiaan matkaan meni 6 tuntia, joista ensimmäinen tunti meni Phnom Penhistä poistumiseen. Tiet olivat kuitenkin hyvässä kunnossa, joten tällä kertaa sai vain nauttia kyydistä ja maisemista. Puolessa välissä matkaa pysähdyimme jopa ruoka- ja vessatauolle.
Sihanoukville

Perillä olimme kahden paikkeilla, ja otimme kyydin Otres Beachille, sillä olimme lukeneet paljon kehuja alueesta. Täälläkin on menossa High Season –kausi, joten majoitusten hintatasot ovat huononpuoleisia. Lisäksi majoituskohteita ei ole mitenkään hirveästi, joten monet paikat olivat täynnä. Löysimme kuitenkin lopulta kohtuullisen majoituksen, mutta hinta oli 25 dollaria ja huone hyvin yksinkertainen. Täällä ei myöskään toimi netti kunnolla, joten olen kirjoitellut näitä blogitekstejä valmiiksi wordilla ja laitan niitä blogiin sitä myötä, kun saamme nettiyhteydet pelaamaan.
Otres Beachin tie on hiekkatie, vaikka muuten täällä on ihan tavalliset asfalttitiet

Ilmeisesti tämä paikka on myös oikea venäläisten lomakohde, sillä emme ole löytäneet englanninkielistä karttaakaan koko paikasta. Sen sijaan venäjänkielisiä karttoja on tarjolla joka paikassa, mutta kun ei osaa venäjää, niin ei oikein pysty karttaakaan lukemaan. :D

Otres Beach
9.2.2014
Hyvin nukuttujen yöunien jälkeen söimme aamupalan majapaikassamme ja kävimme vuokraamassa päiväksi skootterin 7 dollarin hinnalla. Täällä on vähän omanlaiset liikennesäännöt, sillä poliisi voi esimerkiksi pysäyttää ja sakottaa sinua, jos ajat päivällä ajovalot päällä. Liikenne on kuitenkin pääsääntöisesti oikeanpuoleista (toisin kuin Thaimaassa oli vasemmanpuoleinen liikenne), joten skootterilla ajaminen sujuu hyvin. Lisäksi Sihanoukvillen liikenne on rauhallisempaa verrattuna esimerkiksi Koh Samuihin.

Skootterilla liikenteessä
Päivä meillä sitten menikin mukavasti Sihanoukvilleä kierrellessä. Tämä paikka on tosiaan Kambodzan oma rantalomakohde, ja täältä löytyy pitkiä hiekkarantoja. Ennen pimeää palasimme takaisin majapaikkaamme ja olemme nyt illan lueskelleet kirjoja. Saimme myös netin toimimaan jotenkuten, joten blogipäivityksiä pukkaa... :)
Auringonlasku Sihanoukvillessa

1. Olipa ihana taas lukea teidän seikkailuja, olikin jäänyt muutama päivä väliin :( Ihana että jaksat meille vielä kirjoittaa, tosi jännä seurata! Yritetään jutella joku päivä :)

2. Kyllä tarkoitus on aina kirjoittaa, kunhan vaan nettiyhteys pelaa. :) Ja skypetellään sitten kun päästään paremman nettiyhteyden pariin. :)