sunnuntai 16. maaliskuuta 2014

Bangkok Shocks, Saigon Shakes, Hanoi Rocks !

Lauantaiaamun maisemaa
Kylläpäs on mennyt viikonloppu mukavasti! Lauantaiaamun aloitimme sillä, että kävimme kiipeämässä Luang Prabangin keskustan kukkulalle, Chomsy hillille. Portaita kukkulan huipulle oli reilut 300, joten samalla tuli reipas aamulenkki tehtyä. Ylhäältä on mukavat maisemat kaupunkiin, mutta lauantaiaamu oli sen verran utuinen, että me emme nähneet kovin kauaksi.

Kukkulan portaat
Viikonloppuna oli myös formulaviikonloppu, ja Mikkoa poltteli päästä katsomaan formulat telkkarista, kun ei satuta olemaan paikan päällä Australiassa niitä näkemässä. :D Meidän guesthousessa ei telkkarista näkynyt formulat, mutta lopulta löysimme itsemme aussien sporttibaarista, jossa ne sattuivat näkymään.

Formuloiden jälkeen lähdimme tänään iltapäivästä sitten Luang Prabangin lentokentälle, jossa meillä oli viiden paikkeilla lento Hanoihin, Vietnamin pääkaupunkiin. Meidän oli ensin tarkoitus ottaa bussi Laosista Hanoihin, mutta se osoittautui turhan hankalaksi. Bussimatka olisi kestänyt yli vuorokauden, eikä bussissa ollut vessaa. Lisäksi bussiyhteyksiä olisi ollut vain yksi. Niinpä päätettiin mennä helpoimman kautta, ja ostettiin netistä lentoliput.

Luang Prabangin lentoasema

Luang Prabangista Hanoihin lensimme Lao Airlinesin kautta, ja lento oli oikein miellyttävä pienellä potkurikoneella. Lisäksi lento oli ajallaan. Alapuolella on kuvia lentokoneestamme, jotka otimme erityisesti Markusta varten. Terveisiä kotiin!

Lao Airlines

Koneen sisältä

Saimme myös tällaiset eväspaketit lennolla

Vuosi sitten meillä oli Ylivieskassa China projektin kautta kolme kuukautta vietnamilainen Huan, jolle lupasimme, että tulemme joskus käymään Vietnamissa. Lupaus on pidetty mielessä, ja se onkin yksi tärkeimmistä syistä tälle Vietnamin visiitille. Siispä tällä kertaa lentokentälle saavuttuamme pääsimme todella helpolla, koska Huanin sisko oli meitä vastassa kyltin kanssa ja taksi odotteli pihalla valmiiksi. Kävelimme kentältä suoraan taksiin, ja ajoimme taksilla hotellille, josta oli varattu meille huone valmiiksi.

Hotellihuoneessa

Huomiselle meille on järjestetty ohjelmaksi kaupungilla kiertelyä, joten täytynee lähteä tästä nukkumaan, jotta jaksamme aamulla lähteä liikenteeseen. :) Mukavaa alkavaa viikkoa!