lauantai 10. toukokuuta 2014

RT03 Bluff - Riverton 9.5.2014

9.5.2014
Aamu leirintäalueella, vähän pilkahti aurinko ennen kuin alkoi sataa :)

Heräsimme tänään kahdeksalta. Tänäänkin on harmaa keli, ja vettä satelee. Aamupalan ja pakkailun jälkeen ajoimme ihan Bluffin eteläkärkeen, jossa on kilometrikyltit kertomassa miten kaukana sijaitsevat eri kaupungit Bluffista mitattuna. Valokuvien ja kätkölöydön jälkeen lähdimme ajamaan Invercargillin kaupunkia.

Bluff

Pysähdyimme siellä kiertelemään kauppoja, sekä kävimme hakemassa supermarketista ruokatarvikkeita. Tankkasimme samalla auton, ja saimme hurjat 4 senttiä alennusta jokaisesta bensalitrasta. Kaupasta saamassamme kuitissa oli tarjouskoodi, jonka pystyi näppäilemään tankkauspisteen laitteeseen. Täällä on ilmeisesti melko yleistä, että vanhalla ostoskuitilla saa alennusta esimerkiksi bensasta seuraavalla tankkauskerralla.

Invercargill

Päivän maisemaa

Pysähdys merenrannassa

Jatkoimme vielä matkaa Rivertoniin, jossa kävimme katsomassa Monkey Island –nimistä pikkusaarta, jonne pääsee matalan veden aikaan jalkojaan kastelematta. Rannassa oli ilmainen leiriytymismahdollisuus, joten päätimme jäädä sinne yöksi.

Monkey Island
Tapasimme siellä paikallisen miehen, joka on viettänyt karavaanarielämää 18 vuotta kesät talvet! Lisäksi tapasimme kaksi saksalaista nuorta, jotka ovat viiden kuukauden reissulla täällä Uudessa-Seelannissa. He olivat ostaneet henkilöauton Aucklandista, ja ajavat sillä Uuden-Seelannin halki aikoen myydä auton sitten ennen kuin palaavat takaisin Saksaan. Ai niin, ja pysähdyimme myös pienellä huoltoasemalla, jonka omistajat tunsivat suomalaisen perheen, jotka ovat kotoisin Espoosta ja asuvat nykyään täällä Uudessa-Seelannissa. Paikalliset ovat todella ystävällisiä ja juttelevat mielellään. Välillä on vain vähän vaikea ymmärtää heidän käyttämäänsä englannin sanastoa, koska heillä on omia murresanoja ja muutenkin omanlainen murteensa.

Tällaista meillä täällä tänään. Tai oikeastaan eilen, sillä nyt on jo lauantaiaamu, ja olemme kahvitauolla eräässä kahvilassa. Kirjoittelen taas lisää seuraavassa paikassa. :)