torstai 30. tammikuuta 2014

Hyvää kiinalaista uuttavuotta!

"Pampampam-papatipam"!
Ei, sota ei ole syttynyt, vaan tänään on kiinalaisen uudenvuoden aatto. Heräsimme aamulla ensimmäisen kerran jo todella aikaisin rakettien ja papattien paukkeeseen. Jatkoimme vielä nukkumista, mutta pauke kuului lähes taukoamatta koko aamun, ja nyt taas illalla sama homma on alkanut uudestaan. Kuulemma Samuin saarella kiinalaista uuttavuotta vietetään paljon näyttävämmin ja näkyvämmin verrattuna Koh Taoon, sillä osalla Samuin asukkaista on kiinalaiset juuret ja ilmeisesti kyseinen juhla on siellä tärkeä perinne.

Aamupalan jälkeen pakkasimme uintikamppeet mukaan, ja lähdimme kohti Sai Daeng Beachia, jossa emme ole vielä kertaakaan käyneet. Sinne vei kapea, pyörätietä muistuttava tie, joka enimmäkseen oli päällytetty ja hyvä ajaa. Välimatkat näin pienellä saarella ovat lyhyet, joten kauaa ei tarvinnut tällekään rannalle ajella.

Shark island näkyy

Sai Daengin rannalta näkee myös pienelle Shark islandille, joka on kuulemma hyvä sukelluskohde.

Sai Daengin ranta sekä Shark island

Itse ranta oli yllättävän rauhallinen, tosin keli oli tänään tuulinen ja siitä johtuen tässä osassa Taon saarta oli jonkin verran aaltoja. Niinpä kun olimme jonkin aikaa rannalla uineet, päätimme lähteä saaren toiselle puolelle, tutulle Saireen rannalle. Päätös kannatti, sillä Saireella oli aivan mahtava snorklauskeli. Tuuli ei vaikuttanut tällä puolen saarta, joten meri oli lähestulkoon tyyni. Lisäksi Saireen ranta on sileää hiekkaa, ja ranta on pitkän matkaa matalaa, ja vesi ylettyy n. vyötäröön.
Täältä tulee hirrrmuinen Niina!

Plupplupplup :D

Aikamme Saireen rantavesissä snorklailtuamme lähdimme takaisin kohti majapaikkaamme. Kävimme samalla palauttamassa snorkkelit, sillä ne olivat meillä vain pari päivää vuokralla. Snorkkelin voi vuokrata reilulla eurolla/päivä ja niitä vuokraavat lähestulkoon kaikki resortit ja sukelluskoulut. Iltapäivällä kävimme vielä myymässä kasan luettuja pokkareita yhteen paikallisista kirjakaupoista, ja samalla ostimme pari suomenkielistä lisää.

Sää on ollut tänäänkin aurinkoinen ja +30 asteen paikkeilla, eli hyvin ollaan tarettu! Huomiseen!

1. Vähän alkaa kutkuttamaan tuo sää siellä... Juu, paistoihan täälläkin tänään taas aurinko, mutta kun pakkasta on -18 ja tuulee, niin EI LÄMMITÄ :/ Kävin Eemelin kanssa ulkona, poskia kipristeli kylmä viima ja ripset tahtoi jäätyä yhteen. En tiiä, miksei oikein huvittanu kovin pitkälle lähteä.
    Matias on aika tukevasti kuumeessa. Pidän peukkuja pystyssä että pysyttäs muut terveinä. Toivetta pönkittämään otin tyrnejä pakkasesta :)
    Hyvää uutta vuotta vain sinne ja iloista viikonlopun odotusta!